Podstawa programowa realizowana jest zgodnie ze standardami IDE (Instytutu Dobrej Edukacji).
1. Podążanie za potrzebami uczniów

Szkoła stosuje indywidualne rozwiązania edukacyjne dopasowane do ucznia
Na dużej części zajęć uczniowie zgrupowani są ze względu na zainteresowania lub poziom zaawansowania.
Praca prowadzona jest w grupach kilkunastoosobowych, różnowiekowych, konfigurowanych na podstawie analizy potrzeb uczniów. MÅ‚odszym grupom stale towarzyszÄ… przynajmniej dwie osoby z kadry.
CaÅ‚a kadra planuje i wykonuje swojÄ… pracÄ™ w sposób podążajÄ…cy za uczniami, ich potrzebami, możliwoÅ›ciami, ciekawoÅ›ciÄ… i predyspozycjami. SzkoÅ‚a prowadzi dziaÅ‚ania ewaluacyjne dotyczÄ…ce rozwijania uczniowskich pasji i zaspokajania zróżnicowanych potrzeb.
2. Opieka mentorska

UczeÅ„ ma swojego mentora, który stara siÄ™ zrozumieć jego potrzeby oraz wspierać go w rozwoju
Mentor:
-
udziela bieżącej pomocy podopiecznemu oraz udziela pomocy nauczycielom i rodzicom w planowaniu oddziaływań wobec niego, jeśli zaistnieje taka potrzeba;
-
pomaga uczniowi planować swoją pracę, przezwyciężać trudności, wspiera podejmowane działania, pomaga budować wewnętrzną motywację;
-
diagnozuje potrzeby ucznia oraz odpowiednio wspomaga go w rozwoju i w wyborze kierunku dalszej edukacji;
-
dba o to, aby jego podopieczny znalazÅ‚ dziedzinÄ™ aktywnoÅ›ci, która stanie siÄ™ jego pasjÄ…, da mu dobrÄ… podbudowÄ™ pod przyszÅ‚y zawód.
3. Realizowanie projektów

Uczniowie dziaÅ‚ajÄ… wspólnie i starajÄ… siÄ™ dzielić swoimi pasjami
SzkoÅ‚a wdrożyÅ‚a system projektów bÄ™dÄ…cych gÅ‚ównÄ… osiÄ… dziaÅ‚aÅ„ szkoÅ‚y, zajmujÄ…cych uczniom stałą liczbÄ™ godzin tygodniowo poza przedmiotowym planem zajęć. Uczniowie sami wybierajÄ… tematy, dobierajÄ… siÄ™ w grupy, znajdujÄ… sobie opiekunów grup, planujÄ… pracÄ™, realizujÄ… ustalone przez siebie zadania, prezentujÄ… efekty. W grupach projektowych starsi opiekujÄ… siÄ™ mÅ‚odszymi, a zadania przydzielane sÄ… w oparciu o możliwoÅ›ci konkretnego ucznia.
Projekty realizowane sÄ… przez wszystkich uczniów. Jednak sposób ich realizacji oraz poziom samodzielnoÅ›ci uczniów przy wyborze tematyki i organizacji pracy projektowej zależy od ich wieku.
Praca projektowa ksztaÅ‚tuje u uczniów umiejÄ™tność wspóÅ‚pracy i empatiÄ™.
4. Ocenianie pomagające rozwijać się

Tradycyjne ocenianie przy pomocy stopni jest zastÄ…pione przez system pozytywnego motywowania
W szkole prowadzone sÄ… różnego rodzaju dziaÅ‚ania diagnostyczne, pomagajÄ…ce planować i organizować pracÄ™ uczniów oraz konfigurować ich grupy, formuÅ‚ować cele pracy z konkretnymi uczniami z uwzglÄ™dnieniem ich zróżnicowanych potrzeb.
Bieżące ocenianie jest dokonywane w formie informacji zwrotnej na temat postÄ™pów ucznia w odniesieniu do sformuÅ‚owanych na poczÄ…tku roku szkolnego wymagaÅ„ z poszczególnych przedmiotów.
Na zakoÅ„czenie okresów klasyfikacyjnych uczniowie podsumowujÄ… swojÄ… pracÄ™ wspólnie z nauczycielami, otrzymujÄ… opisowÄ… ocenÄ™ swoich postÄ™pów, która jest omawiana z uczniem i rodzicami ucznia.
Jasne dla uczniów i kadry sÄ… zasady przekÅ‚adania opisu postÄ™pów uczniów na oceny koÅ„cowe.
5. Naturalne środowisko technologii

Åšrodowisko internetowe traktowane jest tak samo naturalnie, jak inne media edukacyjne
Do organizacji bieżącej pracy uczniów używane jest Google Classroom i inne narzÄ™dzia umożliwiajÄ…ce elektroniczne udostÄ™pnianie materiaÅ‚ów edukacyjnych i wspóÅ‚pracÄ™ w sieci.
Nauczyciele swobodnie używajÄ… technologii do osiÄ…gania podstawowych programowych celów, udostÄ™pniania uczniom treÅ›ci edukacyjnych, przekazywania zadaÅ„, przesyÅ‚ania wskazówek, dostarczania bieżącej informacji zwrotnej dotyczÄ…cej ich postÄ™pów, komunikowania siÄ™ z ich rodzicami.
Uczniowie równie naturalnie używajÄ… Internetu i technologii do stawiania problemów, wyszukiwania informacji, rozwiÄ…zywania zadaÅ„ i kontaktowania siÄ™ z nauczycielami i innymi uczniami.
6. Przyjazna szkolna przestrzeń

Przyjazna szkolna przestrzeń
CaÅ‚a przestrzeÅ„ jest dostÄ™pna dla wszystkich uczniów oraz pozytywnie wpÅ‚ywa na ich samopoczucie
SzkolnÄ… powierzchniÄ™ do nauki stanowi przestrzeÅ„ z wieloma miejscami do rozmaitej aktywnoÅ›ci – do rozwoju rozmaitych zainteresowaÅ„. PrzestrzeÅ„ szkolna umożliwia uczniom atrakcyjne i ciekawe spÄ™dzanie czasu. SkÅ‚ada siÄ™ z miejsc dostosowanych do różnego rodzaju aktywnoÅ›ci, miejsc do organizowania wspóÅ‚pracy zajmowanych przez nauczycieli razem z uczniami w sposób możliwie najbardziej dowolny i otwarty.
WażnÄ… rolÄ™ odgrywa miejsce do wspólnego swobodnego spÄ™dzania czasu i jedzenia posiÅ‚ków.
W przyjaznej przestrzeni edukacyjnej uczniowie mają swobodny dostęp do książek, prasy, gier planszowych i innych pomocy rozwijających zainteresowania.
7. Uczenie się poza szkołą

Część celów programowych jest realizowana poza szkołą
Edukacja odbywa siÄ™ zgodnie z indywidualnymi planami uczniów, a część celów programowych jest realizowana podczas wyjść i wycieczek oraz u wspóÅ‚pracujÄ…cych ze szkołą pracodawców.
Zadania programowe realizowane sÄ… w wielu różnych miejscach, poza budynkiem szkoÅ‚y, także na wyższych uczelniach, w placówkach kultury, sportu, nauki, podczas obserwacji przyrodniczych w terenie i zwiedzania zabytków.
Uczniowie przymierzajÄ… siÄ™ do różnych ról spoÅ‚ecznych i zawodowych.
SpoÅ‚eczność szkolna angażuje siÄ™ w dziaÅ‚ania spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej, realizuje projekty skierowane do szerokiego grona odbiorców.
8. Zarządzanie społecznościowe

Uczniowie, rodzice i nauczyciele mają możliwość wpływania na losy szkoły
W szkole funkcjonuje zarzÄ…dzanie uczestniczÄ…ce, które jest oparte na zaangażowaniu caÅ‚ej spoÅ‚ecznoÅ›ci, w tym spoÅ‚ecznoÅ›ci uczniów i rodziców.
Pracownicy uczestniczÄ… w zarzÄ…dzaniu szkołą, wspóÅ‚decydujÄ… o celach dziaÅ‚ania, formuÅ‚ujÄ… plany i programy, majÄ… wpÅ‚yw na jej dziaÅ‚anie. Wykorzystywana jest ich wiedza, doÅ›wiadczenie i zdolnoÅ›ci.
Uczniowie i rodzice majÄ… możliwość wpÅ‚ywania na losy szkoÅ‚y oraz na budowanie jej strategii. SpoÅ‚eczność szkoÅ‚y jest zachÄ™cana do formuÅ‚owania pomysÅ‚ów i sÄ… one wdrażane.
Społeczność szkolna uczestniczy w innowacji, ciągle poszukuje najlepszych rozwiązań.