top of page

Podstawa programowa realizowana jest zgodnie ze standardami IDE (Instytutu Dobrej Edukacji).

  • Youtube

 1. Podążanie za potrzebami uczniów

podazanie_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

Szkoła stosuje indywidualne rozwiązania edukacyjne dopasowane do ucznia


Na dużej części zajęć uczniowie zgrupowani sÄ… ze wzglÄ™du na zainteresowania lub poziom zaawansowania. 


Praca prowadzona jest w grupach kilkunastoosobowych, różnowiekowych, konfigurowanych na podstawie analizy potrzeb uczniów. MÅ‚odszym grupom stale towarzyszÄ… przynajmniej dwie osoby z kadry.


CaÅ‚a kadra planuje i wykonuje swojÄ… pracÄ™ w sposób podążajÄ…cy za uczniami, ich potrzebami, możliwoÅ›ciami, ciekawoÅ›ciÄ… i predyspozycjami. SzkoÅ‚a prowadzi dziaÅ‚ania ewaluacyjne dotyczÄ…ce rozwijania uczniowskich pasji i zaspokajania zróżnicowanych potrzeb.

  • Youtube

2. Opieka mentorska

mentor_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

UczeÅ„ ma swojego mentora, który stara siÄ™ zrozumieć jego potrzeby oraz wspierać go w rozwoju
 

Mentor:

  • udziela bieżącej pomocy podopiecznemu oraz udziela pomocy nauczycielom i rodzicom w planowaniu oddziaÅ‚ywaÅ„ wobec niego, jeÅ›li zaistnieje taka potrzeba;

  • pomaga uczniowi planować swojÄ… pracÄ™, przezwyciężać trudnoÅ›ci, wspiera podejmowane dziaÅ‚ania, pomaga budować wewnÄ™trznÄ… motywacjÄ™;

  • diagnozuje potrzeby ucznia oraz odpowiednio wspomaga go w rozwoju i w wyborze kierunku dalszej edukacji;

  • dba o to, aby jego podopieczny znalazÅ‚ dziedzinÄ™ aktywnoÅ›ci, która stanie siÄ™ jego pasjÄ…, da mu dobrÄ… podbudowÄ™ pod przyszÅ‚y zawód.

  • Youtube

3. Realizowanie projektów

projkety-2_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

Uczniowie dziaÅ‚ajÄ… wspólnie i starajÄ… siÄ™ dzielić swoimi pasjami
 

SzkoÅ‚a wdrożyÅ‚a system projektów bÄ™dÄ…cych gÅ‚ównÄ… osiÄ… dziaÅ‚aÅ„ szkoÅ‚y, zajmujÄ…cych uczniom stałą liczbÄ™ godzin tygodniowo poza przedmiotowym planem zajęć. Uczniowie sami wybierajÄ… tematy, dobierajÄ… siÄ™ w grupy, znajdujÄ… sobie opiekunów grup, planujÄ… pracÄ™, realizujÄ… ustalone przez siebie zadania, prezentujÄ… efekty. W grupach projektowych starsi opiekujÄ… siÄ™ mÅ‚odszymi, a zadania przydzielane sÄ… w oparciu o możliwoÅ›ci konkretnego ucznia.
 

Projekty realizowane sÄ… przez wszystkich uczniów. Jednak sposób ich realizacji oraz poziom samodzielnoÅ›ci uczniów przy wyborze tematyki i organizacji pracy projektowej zależy od ich wieku.
 

Praca projektowa ksztaÅ‚tuje u uczniów umiejÄ™tność wspóÅ‚pracy i empatiÄ™.

  • Youtube

4. Ocenianie pomagające rozwijać się

ocenianie_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

Tradycyjne ocenianie przy pomocy stopni jest zastÄ…pione przez system pozytywnego motywowania
 

W szkole prowadzone sÄ… różnego rodzaju dziaÅ‚ania diagnostyczne, pomagajÄ…ce planować i organizować pracÄ™ uczniów oraz konfigurować ich grupy, formuÅ‚ować cele pracy z konkretnymi uczniami z uwzglÄ™dnieniem ich zróżnicowanych potrzeb.
 

Bieżące ocenianie jest dokonywane w formie informacji zwrotnej na temat postÄ™pów ucznia w odniesieniu do sformuÅ‚owanych na poczÄ…tku roku szkolnego wymagaÅ„ z poszczególnych przedmiotów.


Na zakoÅ„czenie okresów klasyfikacyjnych uczniowie podsumowujÄ… swojÄ… pracÄ™ wspólnie z nauczycielami, otrzymujÄ… opisowÄ… ocenÄ™ swoich postÄ™pów, która jest omawiana z uczniem i rodzicami ucznia. 


Jasne dla uczniów i kadry sÄ… zasady przekÅ‚adania opisu postÄ™pów uczniów na oceny koÅ„cowe.

  • Youtube

5. Naturalne środowisko technologii

naturalne_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

Åšrodowisko internetowe traktowane jest tak samo naturalnie, jak inne media edukacyjne
 

Do organizacji bieżącej pracy uczniów używane jest Google Classroom i inne narzÄ™dzia umożliwiajÄ…ce elektroniczne udostÄ™pnianie materiaÅ‚ów edukacyjnych i wspóÅ‚pracÄ™ w sieci.
 

Nauczyciele swobodnie używajÄ… technologii do osiÄ…gania podstawowych programowych celów, udostÄ™pniania uczniom treÅ›ci edukacyjnych, przekazywania zadaÅ„, przesyÅ‚ania wskazówek, dostarczania bieżącej informacji zwrotnej dotyczÄ…cej ich postÄ™pów, komunikowania siÄ™ z ich rodzicami. 
 

Uczniowie równie naturalnie używajÄ… Internetu i technologii do stawiania problemów, wyszukiwania informacji, rozwiÄ…zywania zadaÅ„ i kontaktowania siÄ™ z nauczycielami i innymi uczniami.

  • Youtube

6. Przyjazna szkolna przestrzeń

plant_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

Przyjazna szkolna przestrzeń

CaÅ‚a przestrzeÅ„ jest dostÄ™pna dla wszystkich uczniów oraz pozytywnie wpÅ‚ywa na ich samopoczucie
 

SzkolnÄ… powierzchniÄ™ do nauki stanowi przestrzeÅ„ z wieloma miejscami do rozmaitej aktywnoÅ›ci – do rozwoju rozmaitych zainteresowaÅ„. PrzestrzeÅ„ szkolna umożliwia uczniom atrakcyjne i ciekawe spÄ™dzanie czasu. SkÅ‚ada siÄ™ z miejsc dostosowanych do różnego rodzaju aktywnoÅ›ci, miejsc do organizowania wspóÅ‚pracy zajmowanych przez nauczycieli razem z uczniami w sposób możliwie najbardziej dowolny i otwarty.
 

WażnÄ… rolÄ™ odgrywa miejsce do wspólnego swobodnego spÄ™dzania czasu i jedzenia posiÅ‚ków. 
 

W przyjaznej przestrzeni edukacyjnej uczniowie mają swobodny dostęp do książek, prasy, gier planszowych i innych pomocy rozwijających zainteresowania.

  • Youtube

7. Uczenie się poza szkołą

poza-szkola_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

Część celów programowych jest realizowana poza szkołą
 

Edukacja odbywa siÄ™ zgodnie z indywidualnymi planami uczniów, a część celów programowych jest realizowana podczas wyjść i wycieczek oraz u wspóÅ‚pracujÄ…cych ze szkołą pracodawców. 
 

Zadania programowe realizowane sÄ… w wielu różnych miejscach, poza budynkiem szkoÅ‚y, także na wyższych uczelniach, w placówkach kultury, sportu, nauki, podczas obserwacji przyrodniczych w terenie i zwiedzania zabytków.
 

Uczniowie przymierzajÄ… siÄ™ do różnych ról spoÅ‚ecznych i zawodowych. 
 

SpoÅ‚eczność szkolna angażuje siÄ™ w dziaÅ‚ania spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej, realizuje projekty skierowane do szerokiego grona odbiorców.

  • Youtube

8. Zarządzanie społecznościowe

puzle_Obszar-roboczy-1-2048x1561.png

Uczniowie, rodzice i nauczyciele mają możliwość wpływania na losy szkoły
 

W szkole funkcjonuje zarzÄ…dzanie uczestniczÄ…ce, które jest oparte na zaangażowaniu caÅ‚ej spoÅ‚ecznoÅ›ci, w tym spoÅ‚ecznoÅ›ci uczniów i rodziców.
 

Pracownicy uczestniczÄ… w zarzÄ…dzaniu szkołą, wspóÅ‚decydujÄ… o celach dziaÅ‚ania, formuÅ‚ujÄ… plany i programy, majÄ… wpÅ‚yw na jej dziaÅ‚anie. Wykorzystywana jest ich wiedza, doÅ›wiadczenie i zdolnoÅ›ci. 
 

Uczniowie i rodzice majÄ… możliwość wpÅ‚ywania na losy szkoÅ‚y oraz na budowanie jej strategii. SpoÅ‚eczność szkoÅ‚y jest zachÄ™cana do formuÅ‚owania pomysÅ‚ów i sÄ… one wdrażane.


Społeczność szkolna uczestniczy w innowacji, ciągle poszukuje najlepszych rozwiązań.

KONTAKT

sde-logo-biale.png

Szkoła Dobrej Edukacji

plac Józefa PiÅ‚sudskiego 9

Rawa Mazowiecka

Organ zarzÄ…dzajÄ…cy:
Fundacja Dobre UCZYnki

SDE - mapa2.png

+48 607 150 871

  • Facebook

Standardy Ochrony Małoletnich

Polityka Prywatności

znak-opieka-768x181.png

Zapisy do szkoÅ‚y podstawowej w Rawie Mazowieckiej wystartowaÅ‚y! Zapraszamy maluchy do zerówki i pierwszoklasistów do wspólnej przygody z naukÄ…. Przyjdź i poznaj naszÄ… szkołę.

© 2025 SzkoÅ‚a Dobrej Edukacji

sde-logo.png
bottom of page